Unifikacja wystroju

Cechy sieciowej restauracji można opisywać dość długo i bynajmniej nie są one związane wyłącznie z serwowanymi tam potrawami. Generalnie cel jest taki, aby gość, który zna daną markę za każdym razem czuł się tak samo i czerpał z tego samego klimatu. Klimat buduje się między innymi poprzez wystrój i architekturę lokalu.

Jeśli dana sieć preferuje budowę obiektów wolnostojących, to szybko zauważymy, iż każdy z nich wygląda bardzo podobnie. Taka sama bryła, zbliżone wykończenie i oczywiście górujące nad wszystkim logo sieci. Kiedy wchodzimy do środka, wrażenie jest podobne.

Umeblowanie, kolory ścian, ewentualne elementy zdobiące, układ sali – menadżerowie robią wszystko, aby za każdym razem wyglądało to tak samo. Jest w tym oczywiście celowość, bo tą drogą także buduje się wizerunek marki i przywiązanie konsumenta do niej. Jeśli dziś jemy w lokalu sieci w Warszawie, a za dwa dni w Poznaniu i za każdym razem mamy takie same odczucia, to cel został osiągnięty.

Przy współczesnych możliwościach marketingowych zwykle się to udaje.